3 viisi, kuidas köögiviljad jubedaks muuta

Kui oled alati soovinud teada saada, kuidas köögiviljad kõigi inimeste jaoks võimalikult jubedaks muuta, et nad ometigi nende söömise lõpetaks, siis see postitus on sinu jaoks! Samuti on see postitus sinu jaoks, kui tahad teada, kuidas köögivilju paremini serveerida, nii et säiliks rohkem toitaineid, meeldiv välimus ja hõrk maitse. Nii et vihkajad ja armastajad, koonduge kokku ja vaadake, kas olite neist 3 moodusest teadlikud!

1. Keeda/küpseta köögiviljad alati ülipehmeks

Üleküpsetatud ja krõmpsud köögiviljad

Üleküpsetatud köögiviljade plussid:

  • kena ühtlane luitunud värv, mis sobib vanaema antud vana laudlinaga
  • ei ole vaja palju mäluda, köögiviljad suisa sulavad suus
  • seedib kiiresti, saab ruttu järgmise pidusöögi juurde asuda
  • vitamiinid hävivad ehk saab osta purkide kaupa igasugu põnevaid vitamiine
  • eri köögiviljad omandavad ühtlase, mittemidagiütleva maitse, mida ise kõiksugu maitseainesegudega täiendada saab

Üleküpsetatud köögiviljade miinused ehk miks need krõmpsuks jätta:

  • köögiviljad säilitavad oma erksa värvi ehk sul on lihtsam iga päev vikerkaarevärvilist toitu süüa
  • suurem osa vitamiine jäävad alles ning toidust saadavad toitained on kehale paremini omastatavad kui purgist
  • krõmps köögivili on parema maitsega ja omab natukenegi iseloomu
  • toidus on säilinud kiudained ning kõht püsib kauem täis, veresuhkru tase tõuseb aeglasemalt, aitab kaasa kaalulangetusele; kiudained aitavad kehast mürke välja viia

2. Valmista võimalikult väheste komponentidega salateid, ära kasuta kastmeid!

Paljudes pubides ja muudeski söögikohtades näeb tihti seda klassikalist “salativarianti”. Taldrikul troonivad lihatükk, kartul, kaste ja nii muuseas on susatud juurde ka kohustuslik salatielement, mis enamasti koosneb paarist üksikust tomati- ja kurgiviilust. Ei mingit oliiviõli, maitseaineid, muid salatilisi või köögivilju. Mõnikord kohtab ka üksikut salatilehte või rebitud hiina kapsast.

Lihtsa salati plussid:

  • lihtne ja kiire valmistada, sest pead vaid tüki kapsast rebima ja tomati kõrvale panema; kui on kiire, viska lihtsalt terve kurk taldrikule
  • taldrikul olevad teised toidud saavad salati kõrval särada
  • komponendid saadaval igas poes
  • iga pubikokk oskab teha

Vaimuvaese salati miinused:

  • puudub igasugune põnevus ja maitseelamus jääb saamata
  • kaob armastus köögiviljade vastu
  • võib kaduda armastus teatud söögikoha vastu, kui tegu on köögiviljalembese inimesega, kes hindab enamat kui viiluke kurki ja tomatit
  • jäävad saamata mitmed kasulikud rasvhapped: oomega-9 oliiviõlist, oomega-3 nt tšiia-kanepi-linaseemnetest

Teraapialaegas soovitab:

  • kasuta salatis erinevaid köögivilju ja julge ka puuvilju lisada
  • riivi vahelduseks salatisse porgandit, õuna või kapsast
  • pane salatisse seemneid, et saada kasulikke rasvhappeid (keegi ju niisama peoga seemneid vast sisse ei aja)
  • kalla kastmeks peale oliiviõli (oomega-9), katseta ka kreeka pähkli, kõrvitsaseemnete, linaseemneõli
  • maitsesta meresoola ja värskete ürtidega (nt pune, tüümian, basiilik)
  • valmista värviline salat, mida on lausa lust süüa

3. Tunnista ainsa valmistusviisina keetmist

Keetmise plussid:

  • lihtne, igaüks oskab vee ja köögiviljad potti valada

Keetmise miinused:

  • keeduvett ära kallates kaotad ka sinna läinud vitamiinid ja mineraalid, paljud köögiviljades olevad vitamiinid on vesilahustuvad
  • keetmine on paslik sel juhul, kui teed püreesuppi ehk ei kalla vett ära

Teraapialaegas soovitab:

  • auruta oma köögivilju: aseta sõel keeva veega poti kohale ja lase aurul köögiviljad ära küpsetada
  • kui spetsiaalset aurutit pole, ajab asja ära ka tavaline sõel, mis potti ei kuku; ise toimetame kodus just sõelaga