1 päev enne SEB maratoni – viimane lihv!

Laupäev. Ilus ilm, palju vaba aega, tekib kiusatus minna suvilasse viimast korda rohima… Stopp! Pühapäeval on ju maraton, pole aega siin kuhugi pageda. Tee parem ära viimased ettevalmistused, et suursündmusele rõõmsalt vastu minna. Samas proovi ka mitte üle mõelda, sest muidu on närv kerge tulema.

maraton

1. Pane riided koos stardinumbriga valmis

Stardimaterjalid on igal juhul mõistlik varakult välja võtta, et maratonihommikul enam trügima ei peaks. Õnneks on võistluskeskus juba nädala algusest lahti olnud ning usinamad on kindlasti seal äragi käinud. Laupäev on pikk ning kui sa veel jõudnud ei ole, siis saad veel ära käia. Otsi kodus välja ka maratoniriided (seda ju mäletad, et päris uutega ei tasu minna, kuna need võivad hakata müstiistest kohtadest hõõruma) ja pane juba number külge. Kuna hommikul on jahe, siis pane valmis ka soojendusdress. Mitu korda lihtsam on, kui jooksuriided sind hommikul juba ootavad. Eriti siis, kui juhtud sisse magama.

2. Seadista äratuskell

Kui 7 paiku tõusmine ei kuulu su igapäevaampluaasse ega juhtu loomulikult, võid valmis panna ka rohkem kui ühe äratuse. Äratuskell, mobiil, hommikusi multikaid ootavad mudilased, kass – pühapäeval läheb sul vaja mitmeid äratajaid.

3. Tee pediküüri!

Ilma naljata, pediküür on maratoni puhul oluline. Enne maratoni lõppu keegi su varbaid ei näe (kui sa just paljajalu ei jookse), aga ega ilu pärast (no natuke tegelikult ikka) polegi vaja laupäev varvastele pühendada. Kõige olulisem on, et lõikad varbaküüned lühikeseks. Võid moe pärast lakki ka peale panna – siis ei paista sinised ja katkised küüned hiljem välja, kui siiski midagi juhtub. Isegi, kui minna pisut pikkade varbaküüntega maratonile, võid küüntest hoopistükkis ilma jääda. Maratoni ajal jalg paisub ja kui toss pisutki väike on, hakkab vastu tossunina pressima. Küsi mõnelt kogenud maratoonarilt mitu korda tal küüned siniseks on läinud või ära tulnud. See on valus ja küünte taastumine võtab aega vähemalt pool aastat, mõnikord terve aastagi. Nii et parem enneta ja kärbi küüsi!

4. Häälestu ja laadi koos heade sõpradega

Laupäev on viimane aeg maratoni või muid distantse jooksvad sõbrad kokku kutsuda ja üheskoos end lainele viia. Varuge mõnusat toitu (kvaliteetsed süsivesikud, nt tatrasalat ja puuviljad) ja jagage üksteisega ootusi-lootusi. Võite otsustada ka koos joosta, kui tempod klapivad. Sõpradega koosolemine lisab jooksu lõbusust ja võtab pinged maha.

5. Uuri välja, kuidas linna saad

Pühapäeval on liiklus nii mõneski kohas kinni pandud. Sestap pead autoga minnes hoolikalt järele mõtlema, kuhu auto jätta saad. Arvesta sellega, et parkimiskohti otsivad paljud. Võibolla olekski lihtsam autovaba päeva puhul ühistransporti kasutada? Rong, bussid, trammid (sõidavad kuni 7.40), trollid – valikuid on! Ka busside peatuskohti on pisut nihutatud. SEB maratoni lehel on liiklusinfo saadaval.